به طرح ها و نقاشی هایتان جان ببخشید!

۵ دیدگاه

مهمترین چیزی که برای ایجاد یک طرح خوب به آن نیاز داریم،ایده است.من آمدم و یک با مداد طرحی را که در ذهن داشتم روی کاغذ پیاده کردم.بعد هم اسکن کرده و در فتوشاپ بازش کردم.با ما باشید تا جان گرفتن ایده هایتان را ببینید!

طرحی که با دست کشیده ایم

یک سند جدید ایجاد کرده و آن را با رنگ دلخواه تان رنگ کنید(من آبی مایل به خاکستری را انتخاب کردم).حالا فیلترهای زیر را به آن اعمال کنید:

 - Noise (Filters menu - Noise - Add noise) - Sponge (Filters menu - Artistic - Sponge) - Textutizer (Filters - Texture - Texturizer)

فقط باید بعد از اعمال هر فیلتر با فشردن دکمه های Ctrl-Shift-F آن را تا ۱۰-۲۰% محو کنید

لایه اسکن شده را به صورت Overlay روی این لایه قرار دهید چون می خواهیم موقع کشیدن اشکال از آن استفاده(تقلب!) کنیم

رنگ پیش زمینه را نارنجی انتخاب کرده و ابزار Pen tool را انتخاب کنید تا با استفاده از آن شکل قطعه پازل را بکشیم.شکلی که با مداد کشیده ایم،مرجع ما خواهد بود

بعد از کشیدن،شکل به این صورت خواهد بود.البته لازم نیست در کشیدن اشکال وسواس به خرج دهیم وکمی هم کج و کوله شد،عیبی ندارد

با دابل کلیک روی لایه شکل،پنجره تنظمیات ان را باز کردن و گزینه های زیر را تنظیم کنید

Outer glow: black, size 3px, mode=overlay – Bevel and emboss: size 2px, highlight mode=overlay, shadow mode=overlay – Pattern overlay: هر بافتی را که خواستید انتخب کنید 😉 blendmode=overlay, opacity=10-15%

این لایه را Duplicate کرده و رنگش را نیز کمی تیره تر کنید.لایه جدید را با پایین ببرید تا زیر قبلی قرار بگیرد.حالا آن را کمی به بالا و بعد به راست ببرید تا به شکل ما عمق ببخشد

حالا یکی از قطعات پازل تکمیل است.همین کار را می توانید برای دیگر اجزا نیز انجام دهید

و بار دیگر،دوباره،دوباره،دوباره،دوباره،دوباره،دوباره،دوباره،دوباره،دوباره،دوباره،دوباره 🙂

از یک قلموی مناسب استفاده می کنیم تا دست ها،پاها و چشم های پازل ها را اضافه کنیم

در یک لایه جدید که پشت لایه قلمو قرار دارد،با استفاده از قلموی سفید،بخش های سفید چشم را کامل می کنیم.مقداری نیز سایه(drop shadow) به آن اضافه می کنیم(blend mode=soft light)

همین کارها را برای تمام میهمانان بوم نقاشی تان انجام دهید

سایه ها در این کار،بخش بسیار مهمی هستند چون یک نمای سه بعدی واقعی به کار می بخشند بدون آنکه از نرم افزارهای سه بعدی استفاده کرده باشیم.یک قلموی نرم برداشته و opacity آن را روی ۳۰-۴۰% قرار دهید و سایه ها را ترسیم کنید

blend mode لایه سایه را روی soft light قرار دهید(این کار باعث میشه سایه ها زیاد تو ذوق نزنند)

حالا یک لایه جدید اضافه کنید و با انتخاب یک قلموی بزرگ(۱۰۰-۱۵۰px)،کمی سایه بیشتر به کار اضافه کنید

و دوباره blend mode همین لایه را نیز روی Soft light قرار دهید

و در آخر در یک لایه جدید و با استفاده از قلموی کوچک،کمی سایه درست زیر پاهای پازل دوست داشتنی مان اضافه کنید.blend mode این را نیز Soft light قرار دهید

همین کار را در مورد سایه ها،برای همه اجزای مورد نیاز صفحه تکرار کنید

بحثی که در ادامه ی این مبحث به آن می پردازیم خیلی مهم و کاربردی است و می تواند در خیلی از کارها حتی در عکاسی دیجیتال نیز به کمک ما بیاید.حالا می خواهیم اجزایی را که دورتر از ما هستند،کمی تار از بقیه اجزا که نزدیک به ما هستند،نشان دهیم.درست همان لذتی که در عکاسی ماکرو می بریم،اینجا نیز با کمی تقلب می خواهیم ایجاد کنیم.اول به یک انتخاب شیبی(gradient selection) نیاز داریم.این نوع انتخاب از تیره در بالا شروع شده و به شفاف در پایین ختم می شود.حالا چطور این کار را انجام دهیم:با فشردن دکمه Q به مد Quick Mask می رویم.ابزار Gradient tool را انتخاب کرده و مطمئن می شویم که در پالت رنگ ها سیاه به سفید انتخاب شده است و یک gradient از بالا و مرکز تصویر می کشیم

با فشردن دوباره دکمه Q،از Quick Mask خارج شوید.تصویر زیر نشان می دهد که انتخاب تقریبا باید به چه شکل باشد

فیلتر Blur را اعمال کنید(Filter – Blur – Gaussian B یا Filter – Blur – Lens Blur).البته شما نیاز دارید که تمام لایه ها ادغام کنید.blur را با سایز ۲۰-۳۰px امتحان کنید.باید مناسب باشد.تمام شد.همین بود.امیدوارم خسته نباشید و لذت برده باشید.اگر این کار رو با نقاشی های خودتون کردید،اگر بفرستید با کمال میل در همین مقاله درج خواهیم کرد.

منبع

در همین رابطه :   چگونه : عکس مینیاتوری Tilt-Shift در Photoshop ایجاد کنیم؟
دسته بندی : آموزش

5 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *