پلتفرم برون سپاری Kickstarter اخیرا همه را با باز طراحی لوگو و وب سایت اش سورپرایز کرد. لوگوی دو رنگ قبلی جای خود را به لوگوی تپل حبابی شکلی داده است که به رنگ آبی تیره است.
لوگوی قبلی ساده، دوستانه و بی غل و غش بود
کیک استارتر تاسیس شده در سال 2009 پیشگام برون سپاری آنلاین (crowdfunding) است و احتمالا بهترین گزینه موجود در این بخش. بازطراحی این شرکت بر خلاف جهت خیلی دیگر از وب سایت هاست، خودداری از رنگ های روشن و خوشبین بودن به نگاه به شدت مینیمالیستی.
لوگوی کیک استارتر قبل و بعد
لوگوی قبلی سبز و سیاه رنگ بود و نوعی احساس ساده و دوستانه را منتقل می کرد. یه نوع آماتور بودن در آن وجود داشت که احساس صداقت ایجاد میکرد. Jesse Ragan ، یک تایپوگرافیست اهل بروکلین، پاسخگوی لوگوی جدید است که آن را بر پایه فونت قدیمی که حالا گرافیک ساده ای بیش نیست ایجاد کرده است.
بر خلاف لوگوی جدید، فونت های sans serif , Cooper Light و Maison Neue در کل سایت استفاده شده است و پالت رنگی سایت نیز تحت سلطه رنگ لوگو قرار دارد. تیم اصلی طراحی کیک استارتر برای بالا آمدن طرح جدید سایت با استودیوی نیویورکی Order همکاری کرده است.
بازطراحی جواب مشخصی نمی دهد
در سایت عمدتا با طراحی تک رنگ سر و کار داریم که برای برجسته کردن پروژه ها و نه خود شرکت بکار رفته است. تنها رنگ واقعی در صفحات ،پروژه هایی هستند که به دنبال تامین مالی اند. از این جهت موفقیت آمیز بوده است با این حال واکنش ها به طرح جدید عمدتا منفی بوده است.
خیلی ها در تویتتر گفته اند لوگو ناخوانا است و فقط به علت آشنایی قبلی با ای برند می شود آن را شناخت. بقیه گفته اند استفاده از فونت های sans serif حالتی سخت و کاملا غیردوستانه به سایت می دهد. فقدان سلسله مراتب بصری نیز به عنوان یک مشکل مطرح شده است. ساختار منوی اصلی نیز مشکل دارد و کاربر به طور غریزی نمی داند کجا کلیک کند و منو در جای دیگریست.
کلماتی مثل “ناتمام” و “روزنامه” هم برای معرفی بروزرسانی اخیر این سایت بکار رفته است و البته ضرب المثل قدیمی که میگه “اگه نشکسته، درستش نکن!”.
ترند طراحی مینیمالیستی
طراحی جدید از روند مینیمالیستی که Dropbox و خیلی سایت های دیگر انجام دادند و سایت های خود را تر و تمیز و یاده کردند، پیروی می کند. برندهای معروف ، در مورد رابط کاربری شان خیلی حساس هستند. شاید برخی از انتقادات درست باشند، ولی نباید فراموش کرد فقط تعداد کمی از کاربران بدون اطلاع قبلی از موضوع کاری این سایت ،از آن بازدید می کنند. این سایت یک پلتفرم است و نه یک ابزار بازاریابی و شاید بازطراحی اخیر می خواهد این را نشان دهد.
کیک استارتر تا کنون از نظر گذاشتن در وبلاگش مانع شده است.لطفا نظرتان را در پایین بنویسید . به نظر شما هم این بازطراحی خوب و رو به جلو بوده است یا خیر؟