طراحي وب

۱۰۰ باید و نباید در طراحی وب (قسمت دوم)

تبلیغات
کانال تلگرام فتولیا
4 سوالی شهرداری

بدون هیچ سخنی ادامه باید و نباید ها رو دنبال میکنیم.

عناوین را تقسیم نکنید

سعی کنید دریک صفحه تنها یک موضوع راتحت پوشش قرار دهید.

اگرصفحه تان خیلی طولانی شد سعی کنید دوباره متن را با دوعنوان کوچکتر بنویسید.

ازصفحاتی که افراد را مجبور کند مطالب را به طور متوالی بخوانند پرهیز کنید. درآن صورت لینک ها فقط فرآیند خواندن را متوقف می کند.

باید از متنی واضح برای لینک های خود استفاده کنید

عباراتی مثل ” اینجا را کلیک کنید ” یا ” این پیوند را بررسی کنید ” توجه را از محتوا منحرف می کنند و باید از آنها اجتناب کرد.

سعی کنید متن خود را به صورتی بنویسید که یک پیوند، بخش عادی جمله باشد.

برای لینکها توضیح قرار دهید

با زیرنویس به پیوندهای خود اعتبار دهید.

شما ابتدا ازسایت دیدن می کنید وگرنه لینک آن را قرار نمی دادید، درست است؟ دانش خود را به اشتراک بگذارید و توضیحی اضافه کنید.

باید صفحات خود را بروز کنید

مطمئن شوید که صفحات خود را به طور منظم چک کنید و اگرلازم است آن ها را بروز کنید.

باید تاریخ به روز کردن را ارائه دهید

شما صفحات خود را به طور منظم بروز می کنید این طور نیست؟

برای بازدید کنندگان خود روشن کنید که اطلاعات شما چقدر تازه یا قدیمی هستند.

تاریخ آخرین بروز کردن را ارائه کنید و فراموش نکنید که اگرصفحه را عوض می کنید، تاریخ را نیز تغییر دهید.

بخواهید تا نظر بدهند

می توانید از بازدید کنندگان خود چیزی بیاموزید.

ازآنها تقاضای بازخورد کنید و یک آدرس ایمیل به آن ها بدهید تا به شما دسترسی داشته باشند.

نباید صفحه در دست ساخت را نشان دهید

صفحه ای را که تحت ساخت است، منتشر نکنید.اگراین کار را بکنید مردم از شما متنفر می شوند!

اگرصفحه تمام نشده، آماده انتشار نیست.

البته می توان گفت تا حدی بیشتر صفحات همیشه تحت ساخت هستند، زیرا به طور مرتب (کمتر و بیش) بروزرسانی می شوند.

باید از آدرس واضح استفاده کنید

مسیردهی باید واضح باشد. پیوندهایی مثل عقب، جلو، قبلی یا فلش های قابل کلیک، نشانگر جهت های نامشخص هستند.

“عقب” چیست؟ صفحه ای که بازدید کننده شما از آنجا می آید؟ یا صفحه قبلی در وب سایت شما؟!

مسیردهی را بوسیله ارائه لینک هایی( مثل فصل ۱۲ تاریخ زنبورداری! ) شفاف سازید.

باید پیوندهای خود را بررسی کنید

این موضوع کلیشه ای است. اما هرکسی که در وب جستجو می کند با آن موافق است. پیوندهای خود را به طور مرتب بررسی کنید.

فقط آنها را به این خاطر بررسی نکنید که از خطای ۴۰۴ اجتناب کنید. ممکن است متوجه شوید با اینکه پیوند خارجی هنوز کار می کند، اما

محتوای آن تغییر کرده است.

نباید لینک ها را تغییردهید

یک قالب آدرس دهی خوب پیدا کنید و به آن پای بند باشید.

برخی از سایت ها لینک هایی به سایت شما می دهند. مراقب باشید که این پیوندها را نشکنید.

…..ادامه در قسمت سوم

لحظه های خوبی را برای شما آرزومندیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات فتولیا در ایمیل شما

در خبرنامه ما عضو شوید و آخرین مطالب و مقالات آموزشی را اول شما دریافت کنید