چگونه یک گرافیست پولدار بشویم؟

تبلیغات
کانال تلگرام فتولیا

می خواهم با شما درباره ی گرافیست های پولدار و رازهای کارشان صحبت کنم. گرافیست هایی از نوع مفرد کار یا همان Freelance. واقعا چرا برخی از مفردکارها پولدار و برخی به نان شب محتاج اند؟ این مقاله به شما در این زمینه کمک زیادی خواهد کرد. من ضمانت نمی کنم که شما بعد از خواندن این مقاله ، درآمد سالیانه یک فوتبالیست حرفه ای را در می آورید ، اما از قبلتان خیلی بهتر می شوید.

چگونه یک گرافیست پولدار شویم؟

به اعداد توجه کنید
آیا می دانید که در هر ساعت چه مقدار از سفارشتان را انجام می دهید؟ ایده در ساعت ۱۰:۰۰ به ذهنتان رسیده ، پس از آن شما برای چندین ساعت روی پروژه کار کرده اید و موقعی که کارتان تمام شده ، یک کارت ویزیت ۵۰هزار تومانی ۲۰ساعت ، وقت شما را گرفته و شما احساس می کنید که به اندازه ی کافی به شما پول پرداخت نشده است.
در این حالت احساس می کنید که وقتتان را برای انجام کاری کم سود هدر داده اید و وقتی که وقتتان را هدر می دهید ، دیگر زمانی برای انجام پروژه های پرسود نیست. در کار گرافیست های مایه دار شهرتان رازیست که به شما نمی گویند: به اعدادتان توجه کنید. زمانی که صرف کرده اید ، هزینه هایی که پرداخت کرده اید و . . .  . قبل از پذیرفتن پروژه و قبل از تعیین هزینه دریافتی ، به این موارد فکر کنید.

به طراحی مثل یک تجارت نگاه کنید ، نه یک سرگرمی
شما تصمیم گرفته اید که بعنوان یک مفردکار یا Freelance ، کار کنید. پس از اعمال تمامی تغییرات بیرونی(مثل توجیه اطرافیان ، آماده کردن خانواده برای یک قحطی پول و سختی کشیدن و . . .) شما هنوز طراحی را بجای کسب و کارتان ، یک سرگرمی تلقی می کنید.

در همین رابطه :   روش های جلب مشتری با کارت ویزیت

اما چطور به طراحی بعنوان تجارت بنگریم و در کارمان جدی باشیم؟
۱)به اعداد توجه کنید
۲)لزومی ندارد هر کاری که به شما پیشنهاد می شود بپذیرید
۳)ساعات پرمنفعت مشاوره با مشتریانتان را هدر ندهید
۴)کار ثابت پیدا کنید!(میگم برات)

وقتی که به طراحی بعنوان یک تجارت نگاه کنید ، روند تصمیم گیری شما برای قبول کردن یک سفارش تغییر می کند. از خودتان بپرسید: “کدام پروژه رزومه ی مرا ارتقا می دهد” ، “کدام پروژه ها جالب ترند” ، “کدام برای من سود بیشتری دارند” و . . .  .

کار ثابت پیدا کنید
آخرین راز ثروتمند شدن گرافیست های پولدار ، پیدا کردن یک کار ثابت است. بیشتر آنها با آژانس های طراحی محلی ، آژانس های تبلیغاتی و . . . همکارند. دقت کنید که همکارند نه کارمند! آنها کارهای کم اهمیت و کوچک این آژانس ها و شرکت ها را رد می کنند و کارهای سودآور و مهم آنها را بر عهده می گیرند. بگذارید با یک مثال توضیح دهم.
مثلا من به مدت سه ماه در یک دفتر تبلیغاتی کار می کنم و در این مدت بخوبی خودم را نشان می دهم. پس از آن زمان بازگشایی مدارس می رسد. من بجای آنکه هر روز به دفتر رفت آمد کنم و معلم خصوصی بگیرم و شبانه درس بخوانم ، از سختی های این کار با مدیر شرکت صحبت می کنم و به او پیشنهاد می کنم که به عنوان یک Freelance در خانه کار کنم. آنها هم قبول می کنند و همان مزایا و حقوق را در ازای هر پروژه به من می دهند. این روش کاملا عملی است و قبلا توسط افراد دیگر انجام شده، حداقل در اروپا و آمریکا که کارآمد است.

در همین رابطه :   طرح های الهام بخش برای طراحی قالب

امیدوارم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

5 Comments

  1. در این مورد که از کارهای کم درآمد و سطح پایین باید چشم پوشی کرد با شما موافق نیستم..شما با این کار شانس کسب تجربه و مهارتو از دست میدید و منحی یادگیری شما بسیار کند جلو خواهد رفت..بسیاری از گرافیستهای مطرح حتی داوطلبانه و آگاهنه در آغاز یادگیریشون به سمت قبول چنین کارهایی رفته اند و کسب تجربه و مهارت پیدا کرده اند که الان در پستهای بهتر مشغول هستند…هرگز بالا بردن کیفیت نمونه کارهاتون رو فراموش نکنید که مثل سکه و ارز برای یک هنرمند سرمایه است.
    در واقع اگر در کار گرافیک و (هنر در مجموع) از همان ابتدا به دنبال سود زیاد باشید و سطح توقعتون رو بالا ببرید خیلی زود سرخورده خواهید شد. بهترین استراتژی قبول کردن کار های سنگین + مجبور کردن خودتون به انجام اون در بهترین کیفیت و استاندارد ممکن + صرف حتی کمی وقت اضافی تر برای پولیش حرفه ای به کار + شیر کردن کار با چند نفر معدود از دوستان حرفه ای برای گرفتن نظرات هستش…کیفیت در دراز مدت پول ساز خواهد بود ولی کار بازاری در همون سطح بازاری باقی خواهد موند و شما از قافله حرفه ای ها عقب خواهید ماند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

More in گرافيك
زمانی یک آزادکار(Freelancer) هستی که . . .

از امروز می خواهم یک سری از طنزهای ، طراحان آزاد یا همان Freelancers را برایتان ترجمه کنم. آزادکار ها...

Close